Na autožárovky by se nemělo pohlížet jako na obyčejné spotřební zboží, které slouží k tomu, abychom nějak jízdu ve tmě odřídili a dopravili se z bodu A do bodu B. Jde především o bezpečnost naši i těch druhých. Proč přejít z obyčejných halogenek na sofistikovanější výrobky?
Nesnadná výměna žárovek – kdo z vás ještě pamatuje dobu, kdy se na silnicích bezostyšně proháněly Žigulíky, Škodovky, Trabanty a Wartburgy, možná si v této souvislosti vybaví snadnou demontáž předních světlometů a výměnu prasklých žárovek za nový kus. Stačilo odejmout kryt a téměř jednou rukou jste to zvládli sami i v hustém provozu na odstavném pruhu. Tehdy prakticky nikdo neřešil délku životnosti, neboť zásah do světlometu byl snadný i pro nepříliš technicky zdatné řidiče. Dnes je situace jiná, životnost hraje podstatnou roli, konstrukce moderních světlometů dá totiž zabrat i zkušeným mechanikům a u některých z nich se bez odborného servisního zásahu neobejdete.
Světelný kužel – zkoušeli jste někdy jízdu v naprosté tmě, jen za svitu měsíce v úplňku? Některé automobilové trenažéry nebo speciální cvičiště to umožňují, stejně tak jízdu za snížené viditelnosti s běžnou halogenkou. Tam si teprve uvědomíte rizika spojená s nedostatečným osvitem silnice před vámi. Žárovky Osram Silverstar H7 byly vyvinuty na základě podobných poznatků, cílem bylo prodloužit světelný kužel až o dvacet metrů, aniž by byli oslňováni protijedoucí řidiči.
Bezpečnost řidiče, spolujezdců a okolních účastníků provozu – v autoškolách je bohužel stále málo prostoru pro výuku jízdy v nepříznivých povětrnostních podmínkách, kdy si mohou adepti na řidičské oprávnění vyzkoušet více typů osvětlovací techniky. Jestliže budete řídit vůz vybavený žárovkami, které vydávají až o polovinu více světla než běžné typy, zvýší se nejen zorný úhel a zlepší se osvětlení pravé krajnice, zároveň se výrazně zkrátí reakční čas v případě náhlé překážky v jízdním pruhu. Nedostatečné osvětlení a pozdní reakce jsou zhruba v deseti procentech příčinou vážných dopravních nehod, zejména srážek s chodci.